Fraps log prohlížeč v2.0

Rady a diskuze kolem 3D a 2D akcelerátorů nejen od nVidia a ATI

Fraps log prohlížeč v2.0

Příspěvekod havli » ned 16. bře 2014 1:05:52

Zhruba pred rokem jsem dokoncil programek pro podrobne sledovani logu z frapsu. Nedlouho potom se ukazalo, ze frametimes namerene frapsem tak uplne nereflektuji realnou plynulost hry (jak ji vidime na monitoru). Presto jsem ale presvedcen, ze vypovidajici hodnota je pomerne slusna a problemy s vykreslovanim - jako treba microstuttering - jsou v grafech videt.

Jeste hodim link na namerena data z meho zatim nedokonceneho testu starsich grafik. Jsou tam i multi-GPU konfigurace, kde jsou dobre videt projevy MS. http://www.hw-museum.cz/data/Prubehy_fp ... k_VGA3.rar

Tady je copy-paste popis programu z jineho fora:
Po dlouhy dobe je tu konecne finalni verze. S vyvojem jsem zacal pred vice nez rokem. Puvodne to mel byt jen prohlizec pro me vlastni testy HW. Prvotni plan bylo jen vykresleni klasickych prubehu fps a "nejaky znazorneni" microstutteringu. Tehdy jeste neexistoval zadny program s podobnym zamerenim (nebo jsem aspon o zadnem nevedel), takze tohle mel byt unikatni nastroj na porovnani a analyzu namerenych vysledku. Vzhledem k tomu, ze jsem chtel hlavne porovnavat mezi sebou ruzny grafiky, rozhodl jsem se pro zobrazeni az ctyr prubehu najednou. Bylo to relativne obtizne naprogramovat, ale pozdeji se ukazalo, ze to byl dobry krok... Zadny z pozdeji vytvorenych programu totiz nic podobneho neumi a lze prohlizet vzdy jen jednu sadu dat. :)

V unoru 2012 byla hotova prvni verejna verze. Moc toho teda neumela, jen klasicky prubehy a vypocet "realnych fps" z frametimes. Samozrejme jsem mel v planu s vyvojem pokracovat... jenze nebyl moc cas a ani chut. Takze jsem projekt odlozil k ledu a venoval se jinym vecem. Vratil jsem se k nemu az loni na podzim. Rozhodl jsem se trochu rozvinout analyzu frametimes - vytvoril jsem histogram. Ten uz o rozlozeni snimku a hratelnosti neco vypovi, ale porad to neni ono. Takze jsem se nakonec vrhnul i na posledni, nejslozitejsi cast. Vykresleni podrobneho grafu frametimes jsem sice planoval uz od zacatku, ale obtiznost implementace me dlouho odrazovala. :oops: Bylo dost tezky to cely rozchodit (hlavne kvuli zpusobu programovani), ale nakonec se povedlo. Posledni krok bylo rucni otevirani souboru. Prvotni plan byl otevirat soubory z predem vytvoreny adresarovy struktury. To stale funguje, ale hodi se jen na hromadne prohlizeni. Samozrejme jde podle navodu vytvorit jednoduchou strukturu a tam pak umistit vlastni soubory, ale to je prilis slozity a nepohodlny. Takze jsem teda doplnil funkci pro rucni otevirani souboru, s tim, ze je zachovana moznost otevrit nekolik sad dat.... a ty mezi sebou porovnavat. Nakonec jsem doplnil par drobnosti a opravil nektery stary chyby.... a finalni verze je na svete. :twisted:

No, dost bylo reci, ted k programu samotnymu:

Hlavni okno, odsud se ovlada vsechno. Nejdulezitejsi je /v pripade hromadneho prohlizeni/ vyber dat pro zobrazeni. Dale se tady zobrazi klasicky min/max/avg pro kazdy z prubehu a vpravo dole jsou z frametimes spocitany realny fps (popisu dale) a jejich procentualni vztah k avg.
Obrázek


Histogram. Z frametimes se vypocitaji sloupce (pocet jde nastavit). To probiha tak, ze se prepocitaji frametimes na fps (1000/frametimes), vezme se rozsah min - max a podle toho se rovnomerne vytvori sloupce. Kazdy sloupec ma rozsah fps od - do... a pocita se kolik snimku do daneho sloupce patri. Zelene sloupce znaci, ze tyto snimky se vejdou do min-max rozsahu z klasickeho prubehu. Cerne sloupce naopak jsou mimo tento rozsah. Sem spadaji zejmena ruzne propady a ulety, ktere v klasickem prubehu nejsou videt. Podle poctu snimku v zelenych/cernych sloupcich se spocita MS level. Je to jen orientacni cislo, spis pro zajimavost.
Dole v histogramu jsou prumerne fps pro kazdy sloupec. Nahore je v procentech vyjadreno kolik snimku spada do daneho sloupce.
Obrázek

A tady je podrobny graf prubehu - spocitany z frametimes. Neni to prubeh latenci (jako v konkurencnich programech), ale prubeh okamzitych fps (fps=1000/frametimes). Pripada mi to prirozenejsi - jsme zvykli porovnavat fps, ne latence.
Cervena cara je klasicky prubeh preneseny z hlavniho okna. Nepasuje uplne do podrobneho grafu, protoze ten je zalozen na poctu snimku, kdezto normalni prubeh je zalozen na case.
Priklad: Mame prubeh s pomalou a rychlou pasazi. Polovina casu je pri 60fps, polovina pri 30fps. Rychlejsi cast vygeneruje dvojnasobek snimku, nez pomalejsi.... proto se podrobny a klasicky prubeh rozchazi.
Obrázek

Graf je mozne libovolne priblizit, ovsem jen na x ose. Pokud je graf zvetseny, je mozno ho posunovat pomoci slideru nahore v okne. Dale je mozne umistit do grafu na libovolne misto az dve cary. Hodnota, kterou predstavuji se vypise na ose Y. Cary se polozi levym tlacitkem mysi (po zaskrtnuti checkboxu) a odstrani pravym tlacitkem.
Svetle modra cara predstavuje "realne fps". Ty se spocitaji z frametimes nasledujicim zpusobem:
Spocitaji se hodnoty fps pro jednotlive snimky, seradi vzestupne, vezme se spodnich (nejpomalejsich) 25% a spocita z nich klasickej prumer. Tahle hodnota vesmes vyjadruje takovy "novy avg fps". Urcitou vypovidajici hodnotu to ma, propadu pod tuhle hranici by moc byt nemelo. Rozhodne je to blizsi realny hratelnosti, nez klasika avg fps.
Obrázek

A ted jeste par slov k nastaveni programu. Jde nastavit barvy a sirku cary pro klasicky prubehy v hlavnim okne. Histogram a podrobny graf jsou napevno. Dale pak pocet sloupcu histogramu. A posledni vec je vyhlazovani textu a car.... me osobne se to nelibi, ale je tu moznost volby. :)
Obrázek

Otevreni souboru je celkem jednoduchy, jen pripominam, ze je nutne otevrit oba, jinak nebude program fungovat.
Obrázek

To je asi tak vsechno. Kdo ma zajem, muze vyzkouset. :)
Pripadny chyby hlaste, pokusim se je opravit.

Nejnovejsi verze 2.2:
http://hw-museum.cz/data/Fraps_log_2.2.rar


Chyby:
v podrobnem grafu obcas zmizi nula na ose X -- vim o tom, ale opravit se (dosud) nepovedlo
neplynuly posun podrobneho grafu pri zmene smeru -- zrejme je to vlastnost vykreslovani, neda se s tim nic delat
Naposledy upravil havli dne úte 10. bře 2015 22:52:17, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
havli
Intel 80386 DX
 
Příspěvky: 196
Registrován: 2. 4. 2008
Poděkoval: 1 ×
Získaná poděkování: 6 ×

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: Fraps log prohlížeč v2.0

Příspěvekod havli » úte 13. kvě 2014 15:36:47

Ve verzi 2.0 jsem postupne objevil spousty chyb, tak jsem se po roce zase ponoril do zdrojaku. Snad uz jsou vsechny neprijemne bugy opraveny. :)

Kód: Vybrat vše
13.5. 2014
verze 2.0.1

- opravena chyba "trojnásobná chybová hláška"
- opraveno vykreslení klasického grafu - při neexistujících datech zůstal vykreslený graf z předchozího nastavení
- opraveno vykreslení MS grafu - při neexistujících datech zůstal vykreslený MS graf z předchozího nastavení
- opraveno vykreslení histogramu - při neexistujících datech zůstal histogram z předchozího nastavení
- opraveny pády programu při určité kombinaci vybraných dat


Nova verze 2.0.1 je ke stazeni zde:
http://hw-museum.cz/data/Fraps_log_2.0.1.rar
Uživatelský avatar
havli
Intel 80386 DX
 
Příspěvky: 196
Registrován: 2. 4. 2008
Poděkoval: 1 ×
Získaná poděkování: 6 ×

Re: Fraps log prohlížeč v2.0

Příspěvekod Mirek Jahoda » stř 21. kvě 2014 23:10:12

Doufám, že nevadí, že jsem Fraps log prohlížeči 2.0.1 udělal v podstatě mirror download:
http://www.cnews.cz/sites/default/files ... 02.0.1.zip
(ZIP včetně „vzorových“ frapslogů v /data z her World of Tanks a War Thunder)

Momentálně jsem objevil v programu z mého pohledu tyto nedostatky:
- pokud je v grafu více karet, je dost těžké poznat, která barva náleží které kartě (z típnutého obrázku pak skoro nemožné), viz http://www.cnews.cz/sites/default/files ... 1color.png
- pokud nepřipravím strukturu v /data a jen používám Otevřít, tak už není jak si karty pojmenovat
- EN překlad není komplet, třeba v grafu MS a histogramu je nahoře česky "prohlížeč"
- hláška o tom, že pro dané nastavení nemá program data, by mohla jít vypnout (při přepínání z hry na hru či na jiné jinde chybějící rozlišení v připravené struktuře v /data to je takové otravné)
- volitelnost tloušťky čar i pro graf MS
Uživatelský avatar
Mirek Jahoda
Administrátor
 
Příspěvky: 7514
Registrován: 31. 8. 2007
Bydliště: Brno
Poděkoval: 52 ×
Získaná poděkování: 52 ×

Re: Fraps log prohlížeč v2.0

Příspěvekod havli » čtv 22. kvě 2014 3:16:42

Jasne, mirror neni problem. :)

Diky za bugreport - ja jsem si toho ani nevsimnul, holt vyvojarska slepota.

1. Ad. barvy - ted nevim, jestli spravne chapu. Pokud jde o ty vzorky barev pridane do screenshotu pod jednotlive karty, tak to neni problem do programu doplnit.

2. Na tom jsem uz zapracoval. U histogramu a grafu MS neni s vlastnimi popisky problem, horsi je to v hlavnim okne. Tam muzu popis jednoduse nacpat jen misto textu "Karta 1", "Karta 2", atd (a zneviditelnit comboboxy)... coz nevypada zrovna dobre. Lepsi reseni by vyzadovalo hlubsi upravy.

3. Tuhle chybku jsem opravil.

4. Hotovo.

5. To neni problem implementovat, ale je otazka, jak to bude vypadat. Myslim, ze jsem to zkousel pri vyvoji a nakonec jsem tuhle moznost zavrhnul - vypadalo to dost kostrbate... Je to prace tak na pet minut, takze klidne doplnim, treba se takova volba bude nekdy hodit.
Uživatelský avatar
havli
Intel 80386 DX
 
Příspěvky: 196
Registrován: 2. 4. 2008
Poděkoval: 1 ×
Získaná poděkování: 6 ×

Re: Fraps log prohlížeč v2.0

Příspěvekod Tomix » čtv 22. kvě 2014 18:33:01

5.-> Podle mě se volba tloušťky čar může hodit např. pro recenzovanou kartu v článku (ostatní by byli méně výrazné-již testované...)
Core i5 4670K | Scythe Mugen 4 | GTX 760 Hawk | Asus Gryphon Z87 | 16 GB DDR3L Crucial VLP | Delta DPS-500QB | Samsung 840 EVO | Mionix Avior 8200 | NEC EA244WMi | Denon PMA-720AE | Asus Zenbook UX303LA-R4390H
Uživatelský avatar
Tomix
Moderátor
 
Příspěvky: 4558
Registrován: 17. 1. 2011
Bydliště: Velké Němčice
Poděkoval: 54 ×
Získaná poděkování: 246 ×

Re: Fraps log prohlížeč v2.0

Příspěvekod havli » úte 10. bře 2015 22:50:41

Zase po roce je tu nova verze, opravil jsem nekolik chyb a pridal par drobnosti.

Popis změn ve verzích 2.1 (tu jsem zapomnel uploadnout, takze to vlastne byl neverejny build :) ) a 2.2:

http://hw-museum.cz/data/Fraps_log_2.2.rar
Kód: Vybrat vše
23.5. 2014
verze 2.1 (Neveřejná)

- přidána možnost zvolit šířku čáry pro graf MS
- přidána volba pro zakázání chybových hlášek
- přidány barevné pole pro snadnější indentifikaci karty v grafu
- přidána možnost vlastního pojmenování ručně načtených dat
- opraveny checkboxy pro otevření histogramu / grafu MS - po zavření okna se automaticky odznačí
- opraveno pár chyb v EN překladu
~ konfigurační soubor z předchozí verze není kompatibilní a po prvním spuštění verze 2.1 bude vytvořen nový s defaultní konfigurací

Kód: Vybrat vše
10.3. 2015
verze 2.2

- upraveno vykreslování klasického průběhu v grafu frametimes, nyní lépe odpovídá průběhu frametimes
- přidáno zobrazení průměrné hodnoty fps do grafu frametimes
- přidána možnost zvýraznění části frametimes grafu nad zadanou hranicí
- doplněna volba pro zapnutí/vypnutí klasického průběhu v grafu frametimes
(automaticky po startu programu, uloženo v konfiguračním souboru)
- popisky osy Y se nevykresluji přes sebe, pokud jsou průměrné hodnoty podobné
~ konfigurační soubor z předchozí verze není kompatibilní a po prvním spuštění verze 2.2 bude vytvořen nový s defaultní konfigurací
Uživatelský avatar
havli
Intel 80386 DX
 
Příspěvky: 196
Registrován: 2. 4. 2008
Poděkoval: 1 ×
Získaná poděkování: 6 ×


Zpět na Grafické karty

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník